Samsung Electronics, cel mai mare producător de telefoane mobile și televizoare din lume, a raportat un profit record de 8.800 miliarde woni (8,3 miliarde dolari) pentru trimestrul IV al anului trecut, peste estimările analiștilor, datorită vânzărilor ridicate de smartphone-uri.
Recordul anterior a fost stabilit în trimestrul al treilea, când grupul sud-coreean a înregistrat un profit operațional de aproximativ 7,5 miliarde dolari. În ultimele trei luni din 2011, compania a obținut un câștig de circa 5 miliarde de dolari.
Astfel, potrivit rezultatelor financiare preliminare prezentate marți, veniturile Samsung Electronics au crescut cu 18% în trimestrul al patrulea al anului trecut, la 56.000 miliarde woni (52,6 miliarde de dolari), în principal datorită cererii ridicate pentru smartphone-urile high end – Galaxy Note II și Galaxy S III, ale căror vânzări au rezistat lansării iPhone 5, transmite Bloomberg.
Compania nu oferă date privind rezultatele diviziilor, însă analiștii contactați de Bloomberg estimează că profitul obținut de Samsung din telefoane mobile s-a dublat față de ultimul trimestru din 2011, în timp ce debutul iPhone 5 pe piață a fost afectat de problemele cu softul de hărți al Apple.
Samsung a vândut aproximativ 62 milioane de smartphone-uri în ultimele trei luni din 2012, față de 45 milioane unități pentru Apple, potrivit estimărilor analiștilor sud-coreeni.
Acțiunile Samsung au scăzut marți la Seul cu 1,3%, după ce au urcat cu 44% anul trecut, față de un avans de 31% pentru Apple pe bursa de la New York.
Vânzările Galaxy S III ar putea avea de suferit în prima parte a acestui an, deoarece potențialii clienți așteaptă în următoarea perioadă lansarea celei de-a patra generații a smartphone-ului de vârf din gama Samsung.
Compania a reușit să-și consolideze poziția de lider pe piața telefoanelor mobile și pe segmentul smartphone-urilor prin lansarea a numeroase modele, adaptate la pretențiile tuturor categoriilor de clienți și la condițiile din diferite regiuni. Lanțul robust de producție și distribuție ajută compania să mențină prețuri competitive și să-și maximizeze marjele de câștig.